Jakie różnice są między hotelami dwu oraz trzygwiazdkowymi w Polsce? Wydają się czasem one niewielkie jednak są zauważalne. Poniżej przedstawiamy państwu najważniejsze różnice między poszczególnymi gwizdkami w hotelach. Zapraszamy do miłej lektury.

Na początku należy zaznaczyć, iż dwu i trzygwiazdkowe hotele powinny zapewniać do co hotele jednogwiazdkowe – dla wszystkich hoteli wspólnym mianownikiem jest to co powinien zapewniać hotel jednogwiazdkowy (zapraszamy do naszego oddzielnego artykułu na ten temat). W obecnym artykule skupimy się na różnicach dzielących odpowiednie hotele. Zacznijmy od pokoi. W hotelach dwugwiazdkowych prócz standardowego wyposażenia z hotelu jednogwiazdkowego znajdziemy dodatkowo bagażnik oraz radio. Łazienka w dalszym ciągu może znajdować się na korytarzu. Pokoje powinny być większe. Jedno, dwu, trzy, cztero osobowe odpowiednio powinny mieć metraż: 9, 12, 15 oraz 18 metrów kwadratowych. Największe pokoje to 22,5 metra plus 4,5 metra na każdą osobę ponad piątą. Hotel dwugwiazdkowy powinien zapewniać już dostęp do Internetu w jednym wyznaczonym do tego miejscu. Goście hotelowi powinni mieć zapewnioną możliwość kupowania ciepłych napojów przez całą dobę (mogą to być automaty), a zmiana ręczników oraz pościeli powinna się zdarzać raz na trzy dni lub na życzenie gościa. W hotelu dwugwiazdkowym powinien znajdować się już bar kawowy lub aperitif-bar.

Hotel trzygwiazdkowy zawiera oczywiście to co hotel jedno oraz dwugwiazdkowy. Co jednak różni go od poprzednio wymienionych? W pokoju winny znajdować się już takie dodatkowe udogodnienia jak woda butelkowana dla każdego gościa, radio, telewizor oraz telefon. W takim pokoju znajdziemy również zestaw do czyszczenia odzieży i obuwia, materiały piśmiennicze, a także igielnik. Łazienka powinna znajdować się już w każdym pokoju. Metraż pokojów to 10, 14 oraz 16 metrów dla odpowiednio jedno, dwu i trzyosobowego pomieszczenia. W hotelu trzygwiazdkowym nad wejściem do samego hotelu powinna znajdować się już odpowiednia osłona chroniąca przed deszczem (wejście może ewentualnie znajdować się we wnęce). Droga dostaw do hotelu powinna być wyznaczona w innym punkcie niż wejście dla gości (wyjątkiem są hotele znajdujące się w zwartej zabudowie miejskiej). Usługi dodatkowe to: room service przez minimum 18 godzin na dobę, usługa prania, czyszczenia bielizny oraz odzieży. W hotelu powinna znajdować się sala klubowa z telewizorem. Restauracja nie jest obowiązkiem pod warunkiem, że w odległości 500 metrów od hotelu znajduje się taka. Personel hotelu powinien być wyposażony w jednolite stroje i standardowo być wyszkolony w udzielaniu pierwszej pomocy.