Plusem i minusem naszych obecnych czasów jest to, że posiadamy możliwości opiniowania w Internecie każdej usługi czy każdego produktu, z którego korzystamy. Nie inaczej jest z hotelami.
Wielu ludzi po wykorzystanym urlopie lubi wystawić opinię hotelowi, w którym przebywali. Często jest to pochwała czy to zakwaterowania, czy to personelu czy też kuchni. Oczywiście zdarzają się negatywne opinie, jednak czytając je należy nauczyć się wybierać te które są merytoryczne, a nie takie które mogą być podyktowane innymi czynnikami. Wiele serwisów pozwala na pozostawienie opinii, podobnie jest również z aplikacjami mobilnymi przykładowo od Googla. Co jednak najczęściej opiniują Polacy? Zacznijmy od lokalizacji. Wielu gości hotelowych opiniuje wybór danego hotelu poprzez ukazanie jego lokalizacji, najlepszych miejsc do odwiedzenia w pobliżu czy też umiejscowienie samego hotelu. Dzięki takim opiniom możemy sprawdzić czy wybieramy dobry hotel pod względem atrakcji turystycznych oraz popularności odwiedzanych przez wczasowiczów miejsc. Często w opiniach pozostawiane są również informacje na temat środków transportu, łatwości do ich dostępu czy uczciwości firm wynajmujących samochody. Polacy bardzo często opiniują również same pokoje w hotelu. Zaczynają zwykle od czystości i porządku jaki zastają po przyjeździe, wyposażeniu pokoju (czy są wszystkie niezbędne rzeczy) oraz komforcie snu w nocy. Prócz pokoju oczywiście opiniowany pod tym względem jest cały obiekt. Czy hotel ma basen, siłownię, SPA lub inne atrakcje, które umilają pobyt i dają się zrelaksować.
Polacy opiniują również personel samego hotelu. Zwracając uwagę na kulturę osobistą oraz kompetencje ludzi pracujący w danym hotelu. Najczęściej opiniowanymi osobami są recepcjoniści, którzy są zwykle pierwszymi ludźmi, których widzimy w hotelu i to oni właśnie odpowiadają za tak zwane „pierwsze wrażenie”. Często opiniowani są również ludzie z personelu sprzątającego i mowa tutaj zarówno o osobach sprzątających indywidualne pokoje jak i obiekt w całości. Trzecią grupą, która spotyka się najczęściej z opiniami gości hotelowych są kelnerzy oraz generalnie obsługa restauracji. Skoro jesteśmy już przy restauracjach hotelowych to jednak jedną z najczęściej opiniowanych spraw w hotelu jest wyżywienie. Oceniamy sposób podania, kompozycje, smak, różnorodność (monotonność), szybkość podania. Jeżeli jest szwedzki stół to opiniujemy szybkość uzupełniania znikającego jedzenia. Jakość jedzenia jest często poddawana sprawdzianowi gości hotelowych. Polacy lubują się również w dzieleniu się swoimi wrażeniami nie tylko poprzez słowo pisane, ale również w pokazywaniu zdjęć, które niejako mają być dowodem na bezstronność opinii. Bez dwóch zdań opinie są bardzo ważne i bardzo często pomagają w wyborze danego hotelu.