Hotele cztero gwiazdkowe to hotele o bardzo wysokim standardzie oraz szerokiej ofercie, te które posiadają pięć gwiazdek uważane są za najlepsze na świecie. Jakie różnice są między tymi hotelami? Czy różnią się aż tak bardzo? Zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem.

Logicznym jest oczywiście to, że omawiane przez nasz hotele posiadają to co jest wymagane przez hotele z mniejszą ilością gwiazdek, a hotel pięciogwiazdkowy ma to samo co hotel czterogwiazdkowy. Mając to ustalone skupmy się na różnicach. Zaczynamy od hotelu z czterema gwiazdkami. W pokojach takiego hotelu prócz standardu mamy dodatkowo dostęp do minibaru lub lodówki oraz suszarki. Minimalna powierzchnia pokoju w takim hotelu wynosi 12 lub 16 metrów kwadratowych odpowiednio dla jednej i dwóch osób. Trzecim typem są apartamenty, które powinny mieć minimum 25 metrów kwadratowych (salon plus łazienka oraz część wejściowa z oddzielnym wc). W pokojach, ale również w częściach ogólnodostępnych powinna działać klimatyzacja. W takim hotelu powinna znajdować się już restauracja oraz sale konferencyjne oraz minimum dwa rodzaje usług, które są związane z odnową biologiczną takich jak sauna, basen solarium czy masaż.

Hotel pięciogwiazdkowy to już pełen top. Nie ma tutaj miejsca na ustępstwa i błędy. W pokojach takiego hotelu powinien prócz standardu znajdować się dodatkowo sejf a w łazience dodatkowe ręczniki, szlafroki, waga oraz dodatkowy telefon. Pokoje jednoosobowe nie mogą mieć mniej niż 14 metrów kwadratowych, a dwuosobowe nie mniej niż 18 metrów kwadratowych. Apartament ma takie same wymogi jak w przypadku hotelu czterogwiazdkowego. Winda powinna znajdować się już w hotelach posiadających tylko jedną piętro. W przypadku pomieszczeń do relaksu znajdujących się w podziemiach to winda również powinna do nich prowadzić. W takich hotelach powinna działać kwiaciarnia lub powinna być taka opcja dostępna na zamówienie. Reszta różnic nie jest w żaden sposób formalnie określona. Pamiętajmy, że powyższe wymogi to minimum i wiadomo, że każdy hotel będzie chciał uatrakcyjnić swoją ofertę w porównaniu do innych hoteli podobnego typu. Zauważyć jednak można, iż takie hotele nie różnią się jakoś wielce od siebie – różnice są wręcz kosmetyczne dlatego często nie są one rozróżniane na zasadzie produkt do produktu, ale jakości danych produktów. To właśnie w jakości jest różnica, a za jakością idzie również cena. W danych hotelach mogą być również różne standardy obsługi, które będą odróżniały od siebie dane hotele. Pamiętajmy jednak o najważniejszym. W każdym kraju ilość gwiazdek, jakość obsługi i standardów jest całkowicie inna. W niektórych regionach świata nie stosuje się gwiazdek w ogóle – przykładem jest Skandynawia.