Goście hotelowi są przeróżni. Nic w tym dziwnego, każdy człowiek jest inny, więc i każdy gość jest inny. Do każdego gościa trzeba podchodzić inaczej. Jednak są grupy osób, które w hotelach będę traktowane inaczej.

Tak jak wspomnieliśmy w we wstępie są grupy gości hotelowi, którym przyznawane są czy to większe uprawnienia czy to są traktowanie nieco inaczej. W pierwszej kolejności omówimy osoby niepełnosprawne. Polskie przepisy stanowią, iż każdy hotel, w którym standard określono na trzy gwiazdki i więcej, jest zobowiązany posiadać pokoje przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Takie pokoje mają większą powierzchnię użytkową, szersze drzwi oraz większą łazienkę z dodatkowymi ułatwieniami takimi jak dodatkowe poręcze czy to przy prysznicu czy to przy toalecie. Takie pokoje często są połączone oddzielnymi drzwiami z innym pokojem na wypadek gdyby osoba niepełnosprawna przyjechała z rodziną czy opiekunem. Inna grupa to rodzice z dziećmi. Wiele hoteli, w szczególności tych z większą ilością gwiazdek jest przystosowane do przyjęcia rodziców z dziećmi, w każdej grupie wiekowej. W przypadku niemowląt można zażyczyć sobie dodatkowe łóżeczko. Często za dzieci jest płacona mniejsza stawka lub nie jest płacona w ogóle. Takie informacje muszą być zawarte w regulaminie hotelu lub po prostu na stronie internetowej lub w recepcji. Najdroższe hotele często posiadają w ofercie pomoc profesjonalnej opiekunki lub lekarza na wypadek gdyby taka pomoc była wymagana.

Kolejną grupą gości hotelowych są goście ze zwierzętami. Należy pamiętać, iż tylko niektóre hotele zezwalają na pobyt gości wraz ze swoimi zwierzętami. Takich informacji należy zaciągnąć wcześniej by nie było niespodzianek. Wymagania wobec takich osób to często posiadanie ze sobą aktualnej karty szczepień oraz paszportu. Obsługa hotelu może zawsze poprosić o wgląd do takich dokumentów. Właściciele zwierząt są za nie całkowicie odpowiedzialni, więc za szkody spowodowane przez zwierzęta goście muszą zapłacić. Regulaminy hoteli określają czy i jakie zwierzęta mogą być towarzyszami gości hotelowych. Ostatnią grupą nieco wyróżnioną wśród gości są nowożeńcy. Często hotele posiadają specjalną ofertę przygotowaną specjalnie dla młodej pary. Takie oferty są przygotowywane zwykle na weekendy, ale mogą być również to dłuższe czasowo propozycje. W takich pakietach często mogą znaleźć się dodatkowe atrakcje lub wygody. Darmowy masaż, wizyta u kosmetyczki czy dostęp do innych, zwykle płatnych, atrakcji. Takie benefity są często mile widziane przez gości hotelowych i spotykają się z ogólną aprobatą. Dodatkowo miłym akcentem jest przywitanie nowożeńców w niestandardowy sposób, jak na przykład poprzez podanie szampana czy jakiś smakołyków lub innych lokalnych produktów.